Afecţiuni ale retinei: diagnostic şi tratament

Retina este o membrană internă a ochiului constituită din fotoreceptori (receptori care sînt sensibili la lumină) și celule nervoase. De la aceste mici celule pleacă fibrele nervoase care, unindu-se între ele, formează nervul optic. Acesta la rîndul său face legătura între ochi şi creier, unde informaţiile vizuale transmise de la retină prin nervul optic se transformă în imagini, unde retina joacă rolul unei pelicule a unui aparat de fotografiat.

Cauzele ce pot provoca leziuni ale retinei sînt:

• unele boli, cum ar fi: diabetul zaharat, ateroscleroza, boli de rinichi, reumatism, boli de sînge, meningita, hipertensiune arterială şi altele;
    • boli oculare, miopie, hipermetropie;
    • traumatisme la nivelul ochilor și creierului;
    • modificări retiniene congenitale care sînt ereditare sau cauzate de traume provocate la naștere;
    • stres, chirurgie, intoxicaţii, etc.

Simptomele bolilor retiniene:

• scîntei, umbre în faţa ochilor;
  • vedere înceţoşată;
  • pierderea bruscă a vederii periferice.

Afecţiunile retinei sînt o cauză a orbirii pe întreg globul, ceea ce face ca determinarea precoce să fie enorm de importantă în conservarea vederii. Aceste afecţiuni sînt:

• Retinopatia diabetică;
  • Dezlipirea de retină;
  • Degenerescenţa maculară legată de vîrstă;
  • Ocluzii vasculare retiniene;
  • Hemoftalmus;
  • Gaură maculară.

O boală a retinei apare la persoanele care:

• au miopie înaltă;
  • au diabet;
  • au avut o intervenţie chirurgicală la nivelul ochiului;
  • au alte boli ale ochiului sau afecţiuni, precum miopie degenerativă sau degenerescenţă retiniana periferică;
  • au suferit un traumatism ocular.

Tratamentul

Odată identificate, în special în stadiu incipient odată cu apariţia primelor simptome, aceste afecţiuni pot fi tratate corespunzător.
În cadrul clinicii „OftalmoCorrect” tratamentele ce ţin de problemele retiniene sînt prescrise de cei mai calificaţi medici oftalmologi, care sînt specializaţi şi au o experinţă de peste 20 de ani în aceasta ramură.
Specialiştii noştri au realizat sute de proceduri legate de tratamentul bolilor retiniene şi sînt recunoscuţi pentru rezultatele obţinute. Astfel, clinica „OftalmoCorrect” vă stă la dispoziţie, oferinduvă o gamă largă de servicii disponibile în clinicile de top din lume.

Vino la “OftalmoCorrect” pentru a identifica în stadiul incipient afecţiunea şi pentru a stopa agravarea acesteia.
Anii de experienţă şi specializarea în domeniu oftalmologic sînt asigurarea desăvîrşită a calităţii serviciilor noastre!