Anexita

Anexita este una din  bolile care afectează zona genitală a femeilor şi poate prezenta o ameninţare a fertilităţii acestora.  Anexita reprezintă o inflamaţie a uterului cauzată de intervenţiile chirurgicale la nivelul uterului, viaţă sexuală activă şi cu diferiţi parteneri

Cauze

Organele genitale la femei  sînt structurate  astfel  încît pot rezista la diferite infecţii. În cazul cînd aceasta barieră îşi pierde din rezistenţa, alte infecţii pot afecta organismul. Agenţii infecţioşi pot fi : bacteriile (stafilococi, streptococi, gonococi), Clamydia, Mycoplasma, tricomoniaza şi alte microorganisme patogene. Pe lînga infecţia uterului este posibilă contaminarea vaginului, colului uterin, precum şi a sîngelui, limfei. Naşterea sau avortul pot provoca inflamaţii nespecifice ale uterului.

Anexita acută este de obicei însoţită de febră mare, frisoane, dureri de cap, slăbiciune, dureri severe la nivelul abdomenului, urinare dureroasă. În cazuri rare, sînt observate secreţii purulente.

Diagnosticul tardiv şi tratamentul întîrziat, de obicei, provoacă anexita cronică.  Aceasta este însoţită de tulburări ale ciclului menstrual, oboseală cronică, tulburări de somn, iritabilitate, dureri de cap şi poate cauza, în anumite cazuri, infertilitatea.

Tratament

Tratamentul aplicat fără o indicaţie medicală este strict interzis. Anexita poate fi provocată de agenţi patogeni diferiţi, cu  siptome specifice, de aceea este necesară o examinare de specialitate, cu recoltare de secreţie vaginală, iar în cazuri severe- o laparoscopie ( o inspecţie internă a ovarelor şi trompelor uterine). Alegerea tratamentului depinde de vîrsta, de agentul patogent declanşator şi de starea generală a pacientului. Specialiştii noştri vă vor prescrie un tratament eficient, care va include administrarea de antibiotice şi fizioterapie. Pentru a normaliza ciclul menstrual, medicul vă va prescrie şi anumite preparate hormonale. În cazul anexitei cronice, pe lîngă medicamentele prescrise, sînt recomandate şi baile vaginale. Dacă sînt prezente eliminările purulente,  va fi necesară o intervenţie chirurgicală.