Bolile de piele: diagnostic şi tratament

Pielea este organul corpului uman care se extinde pe întreaga suprafaţă şi care îndeplineşte diverse funcţii, printre care cea de protecţie, de termoregulare şi cea de organ de  simţ.

Deoarece pielea este implicată în transferul de căldură, este responsabilă pentru îndepărtarea apei și a deșeurilor nocive, bolile dermatologice care se pot dezvolta sînt diverse.

Cînd ne adresăm medicului dermatolog?

În afară de problemele genetice, în fiecare zi pielea este expusă la o serie de pericole din mediu înconjurător, iar  gravitatea bolilor poate fi diferită- de la boli de piele minore, la cele care pot pune în pericol viaţa unei persoane.

Este important să înțelegem că pielea este o oglindă a corpului uman, iar varietatea de microbi care intră în contact permanent cu aceasta poate cauza  probleme de sănătate.

În cazul în care apar simptome ca: mîncărime, dureri, senzații de arsură, atunci ceva nu este în regulă şi se poate vorbi despre problemele legate de organele interne sau despre diferite infecţii. Este important să nu se întîrzie diagnosticul și tratamentul, pentru a evita complicaţiile. Tipul bolilor de piele va ajuta la determinarea cauzei probabile si la adoptarea celui mai bun tratament.

Cum se desfăşoară un control dermatologic?

Diagnosticul presupune efectuarea unui control general pentru a stabili dacă suferim sau nu de o maladie. În timpul examinării, medicul dermatolog va atrage atenția asupra stării generale a pacientului, a pielii şi patologia ei, caracteristicile și severitatea semnelor apărute. După efectuarea unui examen amănunţit, cu consultarea în anumite cazuri a medicului endocrinolog, gastrolog sau chirurg, se poate afla diagnosticul final. O astfel de abordare sistematică, este practicata în Clinica multispecializata OftalmoCorrect .

Orice boală de piele este o manifestare a altor tulburări grave a organismului. Din acest motiv, diagnosticul se face pe baza unui studiu și rezultate, obiectivul principal fiind confirmarea bolii, tratarea acesteia și determinarea cauzelor problemelor care ulterior pot să apară .

Care este tratamentul bolilor de piele?

Specialiştii noştri abordează cele mai contemporane si efective metode de  tratament  conservativ, dar si  homeopatie, fizioterapie, reflexoterapie, crioterapie, terapie laser, chirurgie laser, electrocauterizare, etc. Sînt folosite în mod activ, în situația în care metodele conservative  nu aduc rezultatul așteptat, diferite metode chirurgicale.

Afecţiuni dermatologice comune pe care medicii de la clinica OftalmoCorrect le trateaza: Alopecia (chelia), Seboreea, Matreata, Acneia, Demodecoza, Candidoza, Herpesul, Micoze, Negi, Psoriazis, Urticariile, Furunculoza, etc. Însă,  pînă în prezent, medicii dermatologi au învățat să facă față chiar și bolilelor de piele care  nu se puteau trata.

Clinica OftalmoCorrect, Vă invită la o consultaţie dermatologică detaliată pentru a identifica afecţiunea de care suferiţi şi pentru a elabora un tratament personalizat.