Chlamydia

Chlamydia trachomatis este o infecţie bacteriană care afectează anual peste 4 milioane de femei din întreaga lume. Este cea mai frecventă boală cu transmitere sexuală. Ca şi gonoreea, chlamydia infectează uretra la bărbaţi, iar la femei-uretra, canalul cervial, organele reproductive superioare, rectul. Dacă sînteţi femeie şi aveţi o viaţă sexuală activă, atunci este necesar anual să vă testaţi dacă sînteţi pozitivă la chlamydia. O atenţie deosebită acordaţi mai ales dacă plănuiţi să aveţi un copil- o femeie însărcinată şi infectată poate transmite boala fătului.
Cauze

• Contact sexual neprotejat
  • Mai mulţi parteneri sexuali
  • Începerea timpurie a vieţii sexuale
  • Sistem imunitar slăbit.

Majoritatea persoanelor infectate cu chlamydia nu prezintă nici un fel de simptome.  Perioada de incubaţie poate să dureze de la cîteva zile pînă la luni.

Simptomele pot fi:

–          La femei : usturimi la urinat, dereglări ale ciclului menstrual, dureri abdominale, secreţii vaginale de culoare galbenă, febră, oboseală, mîncărimi, sîngerări neregulate.

–          La bărbaţi: senzaţie de arsură la urinare, sensibilitate la nivelul anusului sau scrotului,  roşeaţa organului genital sau conjuctivita.

Tratament

Dacă este descoperită la timp, este o infecţie uşor vindecabilă. În caz contrar, aceasta poate duce la complicaţii precum afecţiuni inflamatorii pelviene, care pot avea ca rezultat sterilitatea.

Tratamentul chlamydiei nu este costisitor. Infecţia poate fi tratată prin administrarea antibioticelor (tetraciclină, doxiciclină) sau sulfamidelor.  Dacă infecţia se asociază cu afecţiunea inflamatorie pelvină, atunci tratamentul prescris va fi mai puternic.

Pe lîngă antibiotice, asiguraţi-vă o dezintoxificare a organismului, suplimentati-vă alimentaţia cu vitamina E, zinc, consumaţi iaurt cu culture vii de Lactobacillus Acidophilus.