Crampele menstruale

Crampele menstruale sînt durerile din timpul menstruații cu care se confruntă orice femeie. Există două tipuri de crampe: primare și secundare.

Crampele primare sînt caracterizate prin dureri menstruale comune, care apar de fiecare dată în tipul ciclului nefiind provocate de alte boli.

Dismenoreea secundară  provoacă mai mult disconfort și este necesară tratarea cauzei care deobicei apare de pe urma infecțiilor organelor de reproducere sau a infecțiilor vaginale. Durerile încep cu o săptămînă înainte de a veni ciclul menstrual și durează mai mult decît crampele obișnuite.

Cauze

Dismenoreia apare atunci cînd uterulul se contractă. Un rol îl mai au hormonii ce au un dezechilibru în timpul cicilului sau contraceptivele. Utilizarea steriletului accentuează durerile.

La originile crampelor uterine pot sta anumite afecțiuni cum ar fi: endometrioza, fibromul uterin, boala inflamatorie pelvinǎ, chisturile ovariene sau stenoza de col uterin.

Simptomele dismenoreei

• dureri pelviene ascuțite sau surde;
  • dureri de spate;
  • dureri de cap;
  • greață și vomă;
  • dureri care iradiază în zona inferioară a spatelui;
  • dureri în timpul actului sexual etc.

Diagnosticarea dismenoreei

Ȋn timpul unor consultații și a examinărilor pelvine, medicul ginecolog va observa dacă există anomalii ale organelor de reproducere. Ȋn cazul în care medicul ginecolog suspectează o infecție ce provoaca aceste  dureri severe poate recomanda:

–          Ecografia

–          Histeroscopie.

Tratamentul dismenoreei

Tratamentul pentru crampele mentruale va varia în funcție de cauza și istoricul bolii. Medicul ginecolog deja va hotǎrî dacǎ va prescrie tratament medicamentos sau dacǎ este necesarǎ o intervenție chirurgicală.