Molluscum contagiosum

Molluscum Contagiosum este o afecţiune de natură virală a pielii, care este caracterizata prin aparitia pe piele a unor proeminenţe perlate de culoare caramizie. Virusul se răspîndeşte uşor (este contagios), dar nu este dăunător.

Apariţia a unor proeminenţe rotunde, indentate, cu dimensiuni între 3 mm şi 5 mm. Ele pot fi unice sau grupate. Ele apar de obicei pe trunchi, faţă, pleoape sau zona genitală. Proeminenţele se pot unflama şi se înrosesc ca răspuns natural al sistemului imun al organismului împotriva virusului.

Virusul se răspîndeşte de obicei prin contact direct cu pielea. Perioada de incubaţie  este de obicei de 2 pînă la 7 săptămîni, dar poate dura şi 6 luni.

Diagnostic

Molluscum contagiosum se diagnostichează, de obicei, în timpul examenului fizic. Dacă diagnosticul este neclar şi sînt suspectate şi alte afecţiuni, medicul poate preleva o mostră de la nivelul unei proeminenţe pentru a o examina (biopsie). Dacă un adult prezintă proeminenţe la nivelul zonei sale genitale, medicul poate face investigaţii, pentru a detecta eventuala existenţă a infecţiilor cu transmitere sexuală, cum ar fi herpesul genital.

Tratament laser

Tratamentul cu ajutorul laserului s-a dovedit a fi cea mai eficientă metodă în tratamentul Molluscum Contagiosum. Aceasta  terapie este bine tolerată, fără  cicatrici sau anomalii pigmentare. Leziunile se vindecă  în două  săptămîni. Aproximativ 90-96% dintre leziuni se tratează după  o singură  şedinţă. Tratament laser pentru Molluscum Contagiosum durează de la 15min pînă la 45 min iar după 1 ora de la tratament, vă  puteţi întoarce la o viaţă  normală.