OBSTRUCȚIA CANALULUI NAZO-LACRIMAL

Generalități
       Obstrucția canalului lacrimo-nazal este cea mai frecventă anomalie congenitală a căilor lacrimale, apare când deschiderea canalului, care în mod normal permite lacrimilor să se dreneze, este blocată sau nu se deschide normal.
Incidenţa sa în rândul nou-născuţilor fiind sub 30%, simptomele apar doar la 2% până la 4% din nou-născuți.
Cauze la nou-născuți și sugari

• incapacitatea țesutului de acoperire de la capătul canalului de a se deschide normal în timpul nașterii sau în preajma nașterii;infecții;
  • dezvoltarea anormală a osului nasului ceea ce exercită o presiune neobișnuită asupra canalului lacrimal și îl închide;
  • locul în care se scurg lacrimile în canalele lacrimale este închisă sau nedezvoltată.

La adulți, afecțiunea apare de obicei în asociere cu alte boli sau leziuni ale acestei zone. Aceasta poate apărea ca urmare a îngroșării epiteliului care tapetează ductul lacrimal, determinată de dezvoltarea anormală a unor țesuturi sau de complicații survenite în urma intervențiilor chirurgicale din regiunea nasului.
Incidența acestor probleme este mult mai crescută în rândul persoanelor cu vârste mai înaintate de 60 de ani

• lăcrimare excesivă cu un aspect de ochi umed până la lacrimi care curg pe obraz;
  • inflamația care include roșeața și umflarea zonei din jurul ochiului sau a nasului;
  • secreție de mucus galben în colțul ochiului și genele se pot lipi unele de altele;

Simptomele pot fi mai evidente după somn, după o expunere la vânt, temperaturi scăzute sau după o infecție a căilor respiratorii.
Tratament
În cazul în care observați unul din semnele de mai sus la copilul dumneavoastră este important să mergeți la un consult oftalmologic cât mai repede, în primul rând pentru a înlătura posibilitatea existenței unei patologii mult mai grave și în al doilea rând, pentru a primi sfaturile necesare în vederea tratamentului.
În 80% din cazuri, afecțiunea se rezolvă până la vârsta de 1 an, spontan sau prin masajul sacului și canalului lacrimal.
Dacă ductul rămâne obstruat până la vârsta de 6-8 luni se poate face o manevră simplă de sondaj a canalului lacrimal. Aceasta deschide canalul lacrimal la mai mult de 90% din sugari. Sondajul căilor lacrimale nu se face la adulți deoarece nu este eficient de obicei.
Optiunile chirurgicale sunt foarte rar aplicate la copii și numai dupa ce procedurile enumerate nu au rezultat.

Printre acestea se numara:

• dacriocistorinostomia – se face un canal nou;
  • dacriocistorinostomia endoscopica, cu laser – se face un canal lacrimal nou folosind un tub flexibil cu un beculeț la capat și o camera, care se introduce in nară.

La adulți, este nevoie de tratament cu antibiotice dacă obstrucția este rezultatul unei infecții cornice.
În cazul copiilor, este necesar tratament cu antibiotic în cazul când apar secreții purulente.

Pentru o programare la o examinare oftalmologică, apelați la numărul: (022)71-92-52
Profită de experiența noastră și de serviciile complexe pe care ți le oferim!