Onicomicoza

Onicomicoza sau infecţia fungică a unghiei este o boală relativ frecventă care afectează între 2% şi 18% din totalul populaţiei.

Atunci cînd degetele sînt expuse la un mediu umed şi cald, o ciupercă se poate dezvolta pe unghie sau sub marginea sa exterioară. În funcţie de tipul de ciupercă, unghiile pot căpăta culoare galbenă, gri, maro sau negru, pot deveni friabile, se rup uşor, iar pielea din jur poate fi umflata şi de culoare roşie.

Semnele şi simptomele onicomicozei

Doar 50% dintre infecţiile unghiale sînt de etiologie fungică. Ciupercile pot să distrugă unghia şi în acelaşi timp să provoace dureri şi să afecteze capacitatea de a lucra.

Simptome:

• depozite mici de fragmente cutanate şi unghiale cu localizare subunghială;
  • apariţia unei unghii noi, decolorate, subţiate, sub unghia afectată;
  • unghie fragilă, sfăramicioasă, casantă şi îngroşată;
  • striuri sau puncte albicioase la suprafaţa unghiei;
  • suprafaţa unghiala moale şi sfăramicioasă, făinoasă;
  • suprafaţa unghială casanta de culoare maronie, dar care nu se desprinde de patul unghial.

Diagnostic

Infecţia fungica a unghiei are, de cele mai multe ori, o evoluţie lentă, rata progresiei depinzînd în primul rînd de localizare – cel mai frecvent la picior acolo unde unghiile cresc mai greu.

Tratament

Dacă tratamentul onicomicozei nu este aplicat la timp, infecţia evoluează către ţesuturile din jur şi poate duce la desprinderea unghiei de pe patul unghial urmată de căderea ei. Trebuie ţinut cont de faptul că infecţia fungică unghială este o afecţiune recidivantă, aproximativ 15%-20% dintre persoanele afectate prezintă o recidivă pînă la un an de la infecţia iniţială.

Cabinetul  chirurgie cu laser din clinica noastră pentru prima dată  în Republica Moldova a introdus terapia cu laser pentru onicomicoza, tratament laser fiind cel mai modern şi eficient pentru onicomicoza. Datorită intensităţii sporite a laserului  rezultatul poate fi văzut după prima sesiune.