Sciatica

Sciatica este o afecţiune a coloanei vertebrale care se manifestă prin inflamarea nervului sciatic – un nerv care se extinde de la partea inferioară a spatelui pînă la fiecare membru inferior.  Este caracterizată de  durere, sensibilitate şi amorţeală la nivelul coloanei vertebrale.  Afecţiunile coloanei vertebrale pot determina şi tulburări în activitatea celorlalte organe şi ţesuturi.

–          Durere resimţită la nivelul coloanei vertebrale care se extinde prin fese pînă la laba piciorului

–          Slabiciune, amorţeală şi dificultate de mişcare ce apare la nivelul membrului inferior

–          Furnicături la nivelul labei piciorului

–          O durere constantă a unei anumite regiuni a spatelui.

Cauze

Cauza principală de apariţie a sciaticii este orice iritare a nervului sciatic:

–          hernia de disc care, în urma mişcării discului din poziţia normală,  comprimă nervul sciatic;

–          stenoza spinală (îngustarea canalului spinal în partea inferioara a spatelui);

–          spondilolisteza (o afecţiune în care o vertebră alunecă înaintea vertebrei alăturate);

–          tumoare sau infecţie la nivelul coloanei vertebrale;

–          traumatisme;

–          sarcină.

Totodată excesul de greutate, tocurile prea înalte şi somnul pe o saltea prea moale pot înrăutăţi durerile de spate.

Tratament

În mod tradiţional, repausul la pat este cel mai eficient tratament în cazul sciaticii acute. Alte opţiuni includ medicamentele cu administrare orală sau injectabile pentru relaxarea muşchilor, calmarea durerii şi inflamaţiei. Totodată, o varietate de exerciţii sînt folosite pentru a ajuta pacienţii să se recupereze. Doar în anumite cazuri, cînd nervul sciatic este comprimat în partea inferioară a coloanei, sînt necesare procedurile chirurgicale.